Wsparciem powinni być objęci także nauczyciele szkół niepublicznych, doprecyzowania wymagają kwestie związane z własnością i dysponowaniem sprzętem przekazywanym uczniom, laptopy dla uczniów należy wyposażyć w oprogramowanie edukacyjne – to tylko niektóre uwagi, które zgłosiła Konfederacja Lewiatan do ustawy o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Ta ustawa jest podstawą prawną dla inwestycji realizowanej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i dotyczy de facto zakupu laptopów dla nauczycieli i uczniów. Projekt ustawy został złożony do Sejmu jako poselski, co pozbawiło partnerów społecznych standardowej ścieżki i terminów konsultacji. Etap prac sejmowych zakończył się błyskawicznie i zamknął się w czasie jednego posiedzenia. Pierwotnie dla tej inwestycji przewidziano w Krajowym Planie Odbudowy konsultacje społeczne jako kamień milowy. Jak wynika z rewizji KPO, która jest obecnie przygotowywana, ministerstwo planuje rezygnację z tego kamienia.
– Inwestycje w cyfryzację edukacji mają ogromne znaczenie. Wszystkie działania podejmowane w tym obszarze powinny być bezwzględnie wypracowywane w szerokim dialogu – zarówno z organami prowadzącymi, szkołami, nauczycielami, rodzicami, partnerami społecznymi, ale także sektorem reprezentującym dostawców nowoczesnych rozwiązań do szkół. Działania resortu cyfryzacji w tym zakresie są dla nas niezrozumiałe, a ich dynamika każe sądzić, że nie bez znaczenia w tym przypadku jest kalendarz wyborczy. Ten pośpiech jednak w naszej ocenie nie służy systemowi edukacji, samym uczniom i nauczycielom – mówi Małgorzata Lelińska, dyrektorka departamentu funduszy unijnych i edukacji cyfrowej Konfederacji Lewiatan.
Lewiatan zgłosił szereg wątpliwości do projektu ustawy. Od początku nie jest jasne jak ten sprzęt ma zostać wykorzystany w procesie edukacji. Laptopy miały wspierać zasoby szkół. Obecnie mają być przekazane uczniom, a właściwie stanowić własność ich rodziców. W przypadku nauczycieli mowa jest o bonach na zakup sprzętu w wysokości 2500 zł.
Propozycje Lewiatana do ustawy o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli:
Źródło: Konfederacja Lewiatan, innowacje.dp.org.pl
Wsparciem powinni być objęci także nauczyciele szkół niepublicznych, doprecyzowania wymagają kwestie związane z własnością i dysponowaniem sprzętem przekazywanym uczniom, laptopy dla uczniów należy wyposażyć w oprogramowanie edukacyjne – to tylko niektóre uwagi, które zgłosiła Konfederacja Lewiatan do ustawy o wsparciu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Ta ustawa jest podstawą prawną dla inwestycji realizowanej w ramach Krajowego Planu Odbudowy i dotyczy de facto zakupu laptopów dla nauczycieli i uczniów. Projekt ustawy został złożony do Sejmu jako poselski, co pozbawiło partnerów społecznych standardowej ścieżki i terminów konsultacji. Etap prac sejmowych zakończył się błyskawicznie i zamknął się w czasie jednego posiedzenia. Pierwotnie dla tej inwestycji przewidziano w Krajowym Planie Odbudowy konsultacje społeczne jako kamień milowy. Jak wynika z rewizji KPO, która jest obecnie przygotowywana, ministerstwo planuje rezygnację z tego kamienia.
czytaj więcejJesteśmy grupą osób, którym zależy na wspieraniu małych i średnich przedsiębiorstw telekomunikacyjnych w nierównej walce na bardzo konkurencyjnym rynku w Polsce. Zapraszamy na Bieszczadzką Integrację Operatorów Telekomunikacyjnych, które odbędzie się w dniach 11-13 września 2023r.
Spotkanie skierowane jest do właścicieli wybranych firm telekomunikacyjnych oraz kadry zarządzającej, którzy chcieliby posłuchać oraz opowiedzieć o sprawdzonych i działających rozwiązaniach w prowadzeniu biznesu telekomunikacyjnego.
Związek Pracodawców Polska Miedź oraz partner merytoryczny CosmoEye zapraszają na webinar: Jak sztuczna inteligencja rozwiązuje problemy biznesu. W ramach Akademii Rozwoju Przemysłu 4.0
5 czerwca 2023 roku, g. 10:00-11:30. Webinar na platformie ZOOM - Udział jest BEZPŁATNY.
Wystarczy się zarejestrować, aby otrzymać dostęp do udziału w wydarzeniu.
Związek Pracodawców Polska Miedź oraz partner merytoryczny Balluff zapraszają na webinar
"Jak zarobić na digitalizacji - Monitoring maszyn i procesów. Mieć czy nie mieć?"
w ramach Akademii Rozwoju Przemysłu 4.0
12 kwietnia (środa) 2023 roku, g. 10:00 - 11:30
Webinar na platformie ZOOM. Udział w webinarze jest BEZPŁATNY. Wystarczy się zarejestrować, aby otrzymać dostęp do udziału w wydarzeniu.
Google, SGH i NASK rozpoczynają kolejny partnerski program szkoleniowo-stażowy pn. „Kariera Jutra" , który pozwoli bezrobotnym osobom w wieku 18-30 lat wrócić na rynek pracy. W programie aż 500 osób będzie mogło skorzystać z płatnych staży i dostać szanse na stałe zatrudnienie.
czytaj więcej